Teknoloji

Porsche sentetik yakıt fabrikasını açıyor

Tüm otomotiv dünyası elektrikli otomobillere geçiş için yarış başlattı. Bazı üreticiler elektriğin yanı sıra diğer çevre dostu alternatiflere yatırım yapmaya devam ediyor.

Alman otomobil üreticisi Porsche, uzun süredir üzerinde çalıştığı sentetik yakıt tesisini hizmete açtı.

Rüzgar enerjisi kullanılarak üretilen eFuels olarak da bilinen sentetik yakıtlar, sudan elde edilen hidrojen ve karbondioksitten üretilir. Sentetik yakıtlar, içten yanmalı motorların neredeyse karbon nötr olarak çalışmasına izin verir.

Porsche AG Geliştirme ve Araştırma İcra Kurulu Üyesi Michael Steiner, “eFuels’in potansiyeli çok büyük. Şu anda dünya çapında 1,3 milyardan fazla içten yanmalı araç var. Bunlardan birden fazlası onlarca yıl yollarda olacak. Sentetik yakıtlar, mevcut araç sahiplerine çevre dostu bir alternatif sunuyor.”söz konusu.

Firmanın tesis için Şili’yi seçmesinin nedeni ise yılın yaklaşık 270 günü esen rüzgarlar. Resmi açılışı yapılan pilot fabrikada üretilen sentetik yakıt törenle Porsche 911’e verildi.

DENEYİM MERKEZLERİNDE KULLANILACAK

Pilot aşamada 130 bin litre üretim yapmayı hedefleyen şirket, bu yakıtları Porsche Portable 1 Supercup ve Porsche Experience Center gibi projelerde kullanacak.

100 MİLYON DOLARLIK YATIRIM

Porsche, eFuels’in geliştirilmesi ve üretimine 100 milyon doların üzerinde yatırım yaptı. Yatırım yaptığı, Şili, ABD ve Avustralya’da eFuel tesisleri inşa ettiği ve işlettiği HIF Global LLC.

SENTETİK YAKIT ELEKTRİKLİ ARAÇLARA ALTERNATİF OLABİLİR Mİ?

Sentetik yakıt, içten yanmalı motorları fosil yakıtlar gibi çalışabilen, ancak karbon emisyonlarını ve israf edilen partikül maddeyi büyük ölçüde azaltacak olan benzin veya dizelin çevre dostu bir kopyası olarak tanıtılmaktadır. Sentetik yakıt 1900’lerin başında patentlendi.

SENTETİK YAKIT NASIL ÜRETİLİR?

Sentetik yakıtlar yalnızca yenilenebilir enerjinin yardımıyla oluşturulur. İlk aşamada sudan hidrojen üretilir, ardından sıvı yakıt üretmek için karbon eklenir. Bu karbon, endüstriyel işlemlerden dönüştürülebilir veya filtreler kullanılarak havadan yakalanabilir. Karbon ve hidrojenin birleştirilmesi, daha sonra fuel oil ve dizel olabilen sentetik yakıtla sonuçlanır.

MEVCUT ALTYAPI İLE DAĞITIM YAPILABİLİR

Sentetik yakıtlar, geleneksel yakıtlar gibi taşınabilir ve mevcut altyapı kullanılarak dağıtılabilir.

JAPON ÜRETİCİLER DE ÇALIŞIYOR

Japon otomobil üreticileri Toyota, Subaru, Suzuki, Daihatsu, ENOS ve Toyota Tsusho Corporation, konuyla ilgili bir araştırma derneği kurdu. Proje, hidrojen, oksijen ve CO2 sirkülasyonu yoluyla biyoetanol yakıtının verimli üretim yollarını inceleyecektir. Dernek ayrıca biyoetanol için üretim tesisleri kuracak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Güvercintepe Escort
Yolçatı Escort
Şeyhli Escort
Nine Hatun Escort
Yavuztürk Escort
Ataşehir Escort
Sırapınar Escort
Sultangazi Escort
Zühtüpaşa Escort
Çataklı Escort
Mimar Hayrettin Escort
İsmetpaşa Escort
Ağaçlı Escort
Selimpaşa Escort
Yeşiltepe Escort
Esenler Escort
Bağlarbaşı Escort
Mustafa Kemalpaşa Escort
Bozhane Escort
Doğancılı Escort
Yeşilköy Sb Escort
Nakkaş Escort
Yaylalı Escort
Ballıca Escort
Valide-i Atik Escort
Küçük Sinekli Escort
Yeşilvadi Escort
Atatürk Escort
Karadeniz Escort
Satmazlı Escort
Aydıntepe Escort
Küçük Kılıçlı Escort
Yenidoğan Escort
Kemankeş Karamustafapaşa Escort
Alemdağ Escort
Hisarbeyli Escort
İnceğiz Escort
Kaptanpaşa Escort
Hırka-i Şerif Escort
Şerifali Escort
İcadiye Escort
Yavuz Sultan Selim Escort
Cumhuriyet Escort
Yahya Kemal Escort